Βράχηκες;

 
raining_pleasure.jpg
 
Σήμερα γέλασα με τη βροχή…
Επειδή ήμουν στο αυτοκίνητο και δεν οδηγούσα εγώ.
Επειδή ήμουν στα ζεστά, και -Plus…- φορούσα γαλότσες.
Επειδή άκουγα το χαλάζι να πέφτει πάνω στο τζάμι όπως χτυπούν τα παγάκια όταν φτιάχνεις cocktail -για να σε κρατήσω σε θερινό κλίμα…
Επειδή ένιωθα σα να ρίχνει ο ουρανός έναν κουβά με νερό, μετά να τον ξαναγεμίζει και πάλι να μας ρίχνει – σα να θέλει κάτι να ξεπλύνει – τι άραγε;
Επειδή θυμήθηκα τα παιδικά χρόνια και τη Μελωδία της Ευτυχίας να τραγουδούν για να ξορκίσουν το φόβο των κεραυνών μακρυά, κρατώντας μόνο τον εντυπωσιασμό από τις αστραπές. Και το «Μέτρα από το φως της αστραπής μέχρι τον κρότο της βροντής για να δεις πόσο κοντά είναι η καταιγίδα» και, μετά, ψάχνε στον ουρανό για το ουράνιο τόξο… Ένιωσα ξανά παιδί! Βέβαια αν ήμουν πεζή, μάλλον θα είχα ψάξει για καταφύγιο… Ίσως σε κάποιο πολυκατάστημα, να μου κρατήσει και.. παρέα. Αγκαλιά με τη ροζ μου ομπρέλα, δώρο από το Σύνταγμα. Αγαπημένη, και χαρούμενη σαν τσιχλόφουσκα! Ιδανικό αξεσουάρ για βροχερές μέρες και μουντά πρωινά. Αλλά δεν την χρειάστηκα, ήμουν στο αυτοκίνητο.
Σου αφιερώνω το τραγουδάκι που λέγαμε για να χαμογελάσεις κ’ εσύ -κρυφά. Με ποιόν τρόπο »ξόρκιζες» το φόβο σου όταν ήσουν παιδί; Τώρα;
Αλλά δε μου είπες ακόμη.. Εσύ; Βράχηκες;
 
2 thoughts on “Βράχηκες;

  1. Η βροχή σήμερα για κάποιο λόγο μου προκάλεσε πολύ όμορφα συναισθήματα. Ειδικά το χαλάζι που το άκουγα τόσο δυνατά ώστε χρειάστηκε να χαμηλώσω το volume του ραδιοφώνου. Και έβλεπα τη βροχή απ’το παράθυρο, είναι το καλύτερο μου να είμαι σπίτι και να ακούω βροχή, κεραυνούς, αστραπές. Και εκεί είναι που σκέφτηκα, με αφορμή ένα μάθημα φιλοσοφίας που διάβαζα, ότι όντως η ψυχική απόσταση που κρατάμε απ΄τα αντικείμενα αυξάνει την εκτίμηση και τον θαυμασμό μας για αυτά ή μετατρέπει αισθήματα φόβου σε αισθήματα ηδονής, όταν για παράδειγμα ένα γεγονός όπως η τρικυμία, η φωτιά, το οποίο αν βιώναμε θα ήταν μια φρικτή εμπειρία, το αντικρύζουμε διαφορετικά όταν είμαστε προστατευμένοι και ασφαλείς. Και τότε μόνο μπορούμε να μιλάμε για ανιδιοτελή αισθητική εμπειρία.

    1. Το διάβασα δυο φορές για να το απολαύσω… Τι ωραία εικόνα μας μετέφερες, εσένα ανάμεσα στα βαριά βιβλία, τις πολύχρωμες σημειώσεις και το μελωδικό κομμάτι του ραδιοφώνου να το χαμηλώνεις για να αφουγκραστείς τη φωνή της φύσης! Όσο για την ιδέα που μοιράστηκες μαζί μας, τολμώ να πω ότι ποτέ δεν την είχα σκεφτεί… Ανιδιοτελής αισθητική εμπειρία, θα το μάθω να το λέω κ εγώ! Πράγματι, η ασφάλεια κ η προστασία, που αρχέγονα ο άνθρωπος επεδίωκε, δίνουν άλλη οπτική στα πράγματα και στις καταστάσεις. Τώρα όμως μίλησε η επιστήμη!

Let me hear your voice! Η γνώμη σου Εδώ έχει αξία!

