Εσύ σε ποιο παράθυρο θα ήθελες να μένεις; Λίγη Άνδρος ακόμη…

υποβρύχιες καταστροφές άνδροςΕίκοσι παράθυρα. Τι κρύβουν μέσα; Τι θέα να έχουν άραγε; Άλλα χαρούμενα, άλλα επιβλητικά, κάποια μελαγχολικά, κάποια ρομαντικά, ένα δύο έχουν και απρόσιτα κάγκελα ή περίτεχνα στολίδια. Ξύλινα, με γυψοσανίδες, πολύχρωμα ή απλά. Σε μερικά κεντημένες κουρτινούλες, σε άλλα παιδικά παιχνίδια. Ορισμένα είναι σκοτεινά και μυστήρια, άλλα δείχνουν οικεία και φιλικά. Ένα παράθυρο πόρτα στον κόσμο, έτσι δε λένε; Εμείς που τα κοιτάμε απ’ έξω αναρωτιόμαστε πώς να είναι ο κόσμος πίσω από τα κλειστά ή ανοιχτά τζάμια τους.

Εσύ, σε ποιο παράθυρο θα ήθελες να μένεις; Στην εκτενή έρευνα που έκανα, οι απαντήσεις ποικίλουν. Η πιο συχνή; «Τόσα χρόνια που έρχομαι εδώ, ποτέ δεν είχα αναρωτηθεί σε ποιο παράθυρο θα μπορούσα να μένω.» Άλλοι ρίχνουν μια γρήγορη ματιά και μου δείχνουν. Ίσως είναι αποφασιστικοί, ίσως βασίζονται στην τύχη ή στο ένστικτο, ίσως απλά βαριούνται.

Μερικοί, διαλέγουν δυο-τρία, δυσκολεύονται να αποφασίσουν και ρωτούν με περιέργεια ποιο θα επέλεγα εγώ. Χα. Έξυπνη κίνηση, δε νομίζεις; Διπλωματική σίγουρα. Γελάω και δεν τους απαντώ, όχι πριν διαλέξουν πρώτοι. Άλλωστε, οι καλοί τρόποι επιβάλουν να μην απαντάς σε ερώτηση με ερώτηση, σωστά;

Κάποιοι, με ιδιαίτερη φαντασία λένε ότι θα ήθελαν να μένουν στο απέναντι, ή όχι, ύστερα διαλέγουν το διπλανό παράθυρο από αυτό που τους αρέσει, αποφασίζοντας να το δρασκελίζουν κάθε τόσο για να τους καλωσορίζουν στο διπλανό διαμέρισμα ή δωματιάκι. Αντισυμβατική κίνηση με επαναστατικές νότες.

Και ορισμένοι μου απαντούν σοφά «Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, δε μπορώ να σου απαντήσω μόνο με αυτά τα δεδομένα», υπογραμμίζοντας τη λογική και ανήσυχη φύση τους. Μου θύμησε το μεταπτυχιακό στην Ουαλία, και είμαι βέβαιη ότι όλοι οι συμφοιτητές μου θα συμφωνήσουν.

Σε πολλούς, μάλλον έμελλε να μείνουν μαζί, αφού διάλεξαν το ίδιο παράθυρο. Όπως και να έχει, όμως, όλοι θα ήταν κατά κάποιο τρόπο γείτονες, αφού τους φέραμε κάτω από την ίδια στέγη, πίσω από την ίδια πρόσοψη, πάνω από την ίδια αυλή. Και είμαι σίγουρη ότι θα περνούσαν περίφημα.

Εσύ δε μας είπες, σε ποιο παράθυρο θα ήθελες να μείνεις; Και αν μου πεις, θα σου πω και εγώ!

Let me hear your voice! Η γνώμη σου Εδώ έχει αξία!

