Πώς Να Αλλάξεις Μια Συνήθεια

Πράξη ή παράλειψη.
Πολλές φορές έχεις συνήθειες που θες να αλλάξεις. Μια συνήθεια που είτε αποτελεί πράξη, είτε παράλειψη. Αυτό μπορεί να είναι το ότι αργείς να κοιμηθείς το βράδυ, με αποτέλεσμα την υπόλοιπη μέρα να μην έχεις ενέργεια. Ή το ότι δε μαγειρεύεις ποτέ και τρως συνεχώς απ’ έξω. Ή το ότι δεν έχεις αρκετό θάρρος και δε διεκδικείς τα όσα σου αξίζουν. Και αναρωτιέσαι, πώς να αλλάξεις μια συνήθεια;

Συστημικός.
Από το να πίνεις 8 ποτήρια νερό τη μέρα, μέχρι το να ξυπνάς κάθε πρωί και να πηγαίνεις για τρέξιμο (hello, Μαραθώνιε 2015), από το να μην περνάς όλη σου τη μέρα μπροστά σε μια οθόνη, μέχρι το να αφιερώνεις περισσότερο χρόνο στο αγόρι σου, από το να μην γκρινιάζεις αλλά να αγκαλιάζεις την αλλαγή μέχρι το να μην ξοδεύεις το μηνιαίο budget σου από τις 20 του μήνα, όποια συνήθεια και αν θες να αλλάξεις ή να χτίσεις χρειάζεται σύστημα.

The Happiness Planner

Αυτό το κάτι που θέλω.
Το πρώτο βήμα που έχεις να κάνεις είναι να προσδιορίσεις ακριβώς ποιός είναι ο στόχος σου. Ποια είναι η συνήθεια που θες να αλλάξεις. Να την σκεφτείς καλά, να την καταγράψεις και να την μελετήσεις. Πρόσεξε, να τον διατυπώσεις με ακρίβεια. Διάλεξε τι θέλεις, τι είναι σημαντικό για εσένα και για την άσκηση που θα κάνουμε. Για το δικό μας παράδειγμα φαντάσου ότι η συνήθεια που θες να διαμορφώσεις είναι να τρως κάθε μέρα αρκετά λαχανικά (yay!).

Γιατί;
Αφού διαλέξεις ποια είναι η συνήθεια που θες να αλλάξεις, πρέπει να εξετάσεις το γιατί. Είπαμε, εσύ θα προσπαθήσεις να χτίσεις την εξής συνήθεια: να τρως αρκετά λαχανικά καθημερινά.  Γιατί το θες αυτό; Γράψε τους λόγους (για να είσαι υγιής, για δέρμα πιο λαμπερό, για ευεξία, για οικονομία, για να αδυνατίσεις, για ενέργεια, για να δοκιμάσεις νέες γεύσεις, απλώς για να αλλάξεις μια συνήθεια και να πειραματιστείς) και διάβαζέ τους ξανά όποτε νιώθεις ότι αποπροσανατολίζεσαι. Φρόντισε να σε πείθουν και να σε κρατούν κινητοποιημένο. Αυτοί θα σε βοηθήσουν στον αγώνα σου!

Τις πταίει;
Τι σε ωθεί στο να κάνεις αυτό που θες να αλλάξεις ή στο να μην κάνεις αυτό που θες να πετύχεις; Τι σε κρατάει μακρυά από την παλιά συνήθεια που θες να αλλάξεις ή τη νέα που θες να κάνεις μέρος της ζωής σου; Γράψε τους λόγους (δε σ’ αρέσουν τα λαχανικά, δεν έχεις χρόνο για ψώνια, ποιος πλένει, ποιος μαγειρεύει, σου φουσκώνουν το στομάχι, η σοκολάτα δε θεωρείται λαχανικό). Βρες τρόπους να το λύσεις (δεν γίνεται να μη σ’ αρέσει κανένα λαχανικό. Κάνε την έρευνά σου στο διαδίκτυο, ρώτα φίλους και γνωστούς, πέρνα από το μανάβικο της γειτονιάς και ρίξε μια ματιά. Αν δεν προλαβαίνεις να ετοιμάσεις τα λαχανικά σου μπορείς πάντα να τα παραγγείλεις, να ζητήσεις σαλάτα συνοδευτικά με το πιάτο σου ή αντί ζυμαρικά ή ρύζι ή πατάτες να βάλεις ψητά/βραστά λαχανικά. Στο κάτω κάτω τρώγοντας έρχεται η όρεξη!). Υπάρχουν αμέτρητες λύσεις, και εσύ, είμαι σίγουρη, θα βρεις αυτήν ή αυτές που σου ταιριάζουν καλύτερα.

Κάν’ το όπως ο Μπέκαμ.
Προετοιμάστηκες. Αναζήτησες, αποφάσισες, έγραψες, βρήκες τις εναλλακτικές σου  και τώρα μένει να μπεις στο παιχνίδι. Ξεκίνα με προθέρμανση και πέρνα σταδιακά στη σκληρή προπόνηση μέρα με τη μέρα. Και αν πέσεις δεν πειράζει, θα ξανασηκωθείς. Δεν έχει ηττημένους, αυτή είναι η προσπάθειά η ειλικρινής και πειθαρχημένη και ενθουσιώδης να αλλάξεις μια συνήθεια, να βελτιώσεις την ζωή σου, την ποιότητά της. Μπορεί καμιά φορά να χρειάζεσαι κερκίδα να σε χειροκροτήσει για να σου δώσει κουράγιο, ενημέρωσε λοιπόν τους όσους σ’ αγαπούν για να παρακολουθούν τον αγώνα σου και να σε στηρίζουν ηθικά και πρακτικά (π.χ. να σου αφήνουν μπρόκολο στην πόρτα σου).

Αγαπημένο μου ημερολόγιο.
Στα παραπάνω στάδια θα σε βοηθήσει η καταγραφή της προσπάθειάς σου και, ιδίως, των συναισθημάτων που βιώνεις καθ’ όλη τη διάρκεια της αλλαγής. Κάθε συναίσθημα πρέπει να το αγκαλιάζεις και να αφήνεις τον εαυτό του να περάσει από κάθε χρωματισμό. Μπορεί να νιώθεις τρωτός (αν και με τόσο σπανάκι θα ορκιζόμουν ότι θα γινόσουν ανίκητος) ή κουρασμένος, μα το πιο πιθανό είναι να νιώθεις τέλεια που επιδεικνύεις αυτοέλεγχο και ξεκινάς ή πετυχαίνεις να αλλάξεις μια συνήθεια.

The Happiness Planner.
Κάπου κάποτε είχα διαβάσει ότι ο οργανισμός χρειάζεται 21 μέρες για να αλλάξει μια συνήθεια. Το υπέροχο site The Happiness Planner μας χαρίζει free printables όπου θα σημειώσεις πώς πάει η αλλαγή σου στο διάστημα των 30 ημερών.  Κάνε κλικ στη φωτογραφία και τύπωσέ την για να κρατήσεις τις σημειώσεις σου αφού διάβασες τις συμβουλές μας για το Πώς Να Αλλάξεις Μια Συνήθεια και έτσι να Αλλάξεις και την Ζωή σου!

Κάνε κλικ εδώ για το σχέδιο του The Happiness Planner.
Change a habit in 30 days-S For Summer via The Happiness Planner

Κατακλείδα.
Η ζωή είναι ωραία για να την ζεις αλλιώς από το πώς θες. Αυτό ας είναι το τελευταίο μήνυμα με το οποίο θα σου ευχηθώ καλή επιτυχία! Αξίζει να αλλάξεις συνήθειες που δε σ’ αρέσουν ή να χτίσεις στην καθημερινότητά σου συνήθειες που θα ομορφαίνουν τη μέρα σου! Προσπάθησέ το!

Αν θέλετε, αφήστε σχόλιο από κάτω ή στη σελίδα μας στο Facebook με το ποιά συνήθειά σας θέλετε να αλλάξετε και ελάτε σε ένα μήνα να μας πείτε πώς πήγε! Είναι πάντα καλό να κάνεις μια αλλαγή παρέα με άλλους και να νιώθεις ότι και άλλοι νιώθουν ανάγκη για αλλαγή!

4 thoughts on “Πώς Να Αλλάξεις Μια Συνήθεια

Let me hear your voice! Η γνώμη σου Εδώ έχει αξία!

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s