Γνώρισε τον Δημήτρη Σωτάκη σε 9+1 απαντήσεις!

Σήμερα φιλοξενούμε στα καλοκαιρινά τα μονοπάτια που τόσο δεν αντέχει -όπως θα διαβάσεις παρακάτω- τον συγγραφέα Δημήτρη Σωτάκη. Τον γνώρισα χρόνια πριν όταν θέλησα να μάθω κινέζικα. Ήταν ο λάο σι μου (ο καθηγητής μου). Κάναμε μάθημα καλοκαίρι. Ερχόταν αναμαλλιασμένος, με το φαρδύ του πουκάμισο και με τα εισιτήρια στην τσάντα του. Ταξιδεύαμε στην άπω Ανατολή με ήχους, με τις εικόνες που ζωγραφίζονταν ανάμεσά μας, με τις ζωντανές διηγήσεις του και την αγάπη του για την Κίνα να ξεχειλίζει από τα βιβλία όπως οι κόκκινοι δράκοι που έβγαιναν καθώς γυρνούσαμε τις σελίδες και έβγαζαν φωτιές. Πολλές φορές ξεφεύγαμε από τα ιδεογράμματα και μιλούσαμε για κάθε λογής τέχνη. Άλλωστε, ο Δημήτρης Σωτάκης ξέρει καλά να φτιάχνει ιστορίες. Πλέκει την παραδοξότητα με το απροσδόκητο, φιλτράρει τα μικρά και τα μεγάλα πλάθοντας έργα πολυεπίπεδα, δίνει το στίγμα του μέσα από τη φαντασία και τους συμβολισμούς, σκιαγραφώντας τη λαχτάρα του ανθρώπου για τον έρωτα, ή αλλιώς τη λαχτάρα για την ευτυχία.

Να και τι λέει ο τύπος.

Ο Δημήτρης Σωτάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Έχει εκδώσει οχτώ μυθιστορήματα και μία συλλογή διηγημάτων. «Το θαύμα της αναπνοής» (2009) κατέκτησε το βραβείο Athens Prize for Literature και ήταν υποψήφιο για το Ευρωπαϊκό Αριστείο Λογοτεχνίας, καθώς  για το βραβείο Jean Monnet στη Γαλλία. Βιβλία του κυκλοφορούν στα γαλλικά, σερβικά, τουρκικά, ολλανδικά, ιταλικά και κινεζικά. Το τελευταίο του μυθιστόρημα «Η Ιστορία ενός Σούπερ Μάρκετ» εκδόθηκε το 2015 και ήδη κυκλοφορεί σε Γαλλία και Τουρκία.

Ύστερα, χρησιμοποίησα τα κινέζικα που μου είχε μάθει για να κάνω φίλους. Την Σι(γ)Ουέν την πιο αγαπημένη μου, τον Έρικ τον Διδάκτορα και την Χόνκσου που φοβόταν τη θάλασσα. Η Σι(γ)Ουέν παντρεύτηκε στην Κίνα και με κάλεσε και φόρεσε κόκκινο φόρεμα.  Αλλά ας γυρίσουμε στην Δημήτρη. Ακόμη περιμένω αφιέρωση σε κάποιο από τα βιβλία του. Ως τότε, όμως, εσύ… Γνώρισε τον Δημήτρη Σωτάκη σε 9+1 απαντήσεις!

Dimitris Sotakis

          Δεν αντέχω το καλοκαίρι. Είναι μια εποχή που μου δημιουργεί άγχος και ανησυχία, γεννάει μέσα μου μια τρομακτική κενότητα στη σχέση του εαυτού μου με τον κόσμο. Αυτή η άχρονη ιδιότητα του Αυγούστου, το χάος αυτών των ημερών, με γεμίζει θυμό και οργή, δεν αντέχω την έλλειψη αρμονίας και τάξης, παρότι είμαι ένας άνθρωπος που σε γενικές γραμμές αγαπάει την ασάφεια και τους λαβυρίνθους. Το καλοκαίρι ο χρόνος εξαφανίζεται, μου γεννιούνται αμέτρητα μεταφυσικά ερωτήματα για τη ζωή και το μέλλον, επίσης γιγαντώνεται η νοσταλγία και μια αόριστη θλίψη που με εξοντώνει. Αλλά το χειρότερο είναι η αφόρητη ζέστη, ο καύσωνας που παραλύει όλο μου το σώμα, ένα ανεπιθύμητο κύμα φωτιάς που έχει βαλθεί να διαλύσει τις μέρες και την ησυχία μου. Το καλοκαίρι καταρρέω από τη ζέστη, δεν μπορώ να δουλέψω, να κοιμηθώ, να σκεφτώ καθαρά, όπως επίσης δεν μπορώ να φορέσω τα αγαπημένα μου ρούχα, σιχαίνομαι τα καλοκαιρινά ρούχα, μου λείπει το σακάκι και το παλτό μου. Επίσης σιχαίνομαι τις λέξεις «καλοκαιράκι», «μπανάκι», «βουτίτσα» και άλλες παρόμοιες που καταδεικνύουν με τον χειρότερο τρόπο την παρακμή αυτής της άσκοπης εποχής στις ζωές μας, δεν υπάρχει γελοιότερο θέαμα από το να βλέπει κάποιον να κυκλοφορεί με παντόφλες, προτιμώ να βρίσκομαι μέσα σε ένα ιγκλού εγκλωβισμένος από οχτακόσια κιλά πάγο.

-Τρεις στόχοι για την άνοιξη.

Να ταξιδέψω όσο μπορώ περισσότερο

Να κοιμηθώ περισσότερο

Να παρακάμψω το καλοκαίρι

-Τρία πράγματα που σου λείπουν.

Μια γάτα

Χρόνος

Μια τοστιέρα

-Τρεις φόβοι και πώς τους ξεπέρασες.

Μήπως κατά λάθος φάω ωμό τυρί

Η ολοκληρωτική μοναξιά

Δεν τους ξεπέρασα

Let me hear your voice! Η γνώμη σου Εδώ έχει αξία!

