Γνώρισε την Ρία Ελβανίδη σε 9+1 απαντήσεις!

Σήμερα στη στήλη μας 9+1 απαντήσεις φιλοξενείται η Ρία Ελβανίδη άρτι αφιχθείσα από την Μεγάλη Βρετανία. Ψυχολόγος χορεύτρια, ναι τα συνδυάζει και τα δύο στο ολόφρεσκο πρότζεκτ της In your Shoes για δημιουργική κίνηση και έκφραση. Γι’ αυτό περισσότερα σε λίγο καιρό με λεπτομέρειες, ως τότε, βρίσκεις πληροφορίες στην σελίδα εδώ! Η Ρία γράφει, χορεύει, ταξιδεύει και σήμερα μέσα από τις 9+1 απαντήσεις θα την γνωρίσεις λίγο καλύτερα!

9+1 ria elvanidi in your shoes

Σάμμερ μου γλυκιά, καταρχάς σε ευχαριστώ για την όμορφη πρόσκληση να με υποδεχτείς στο καλοκαιρινό γεμάτο χρώμα blog σου. Συνέπεσε με την εποχή που επέστρεψα στην Ελλάδα μας από Αγγλία μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια και ήταν πολύ ευτυχής σύμπτωση και ιδανική στιγμή μιας και έχω ήδη φορέσει την πιο ηλιόλουστη διάθεσή μου και ανυπομονώ για το καλοκαίρι του 2017, τα ζεστά ηλιοβασιλέματα, τα ουζάκια στην άμμο, τις ελληνικές μουσικές, τις βουτιές, τους φίλους και τα γέλια, όσο τίποτα άλλο!

Τώρα πρέπει να πω λίγα λόγια για μένα ε? Χμμμ, δύσκολο. Συνήθως είμαι εγώ αυτή που ρωτάει τους ανθρώπους για τη ζωή τους, τα ενδιαφέροντά τους, τους προβληματισμούς τους, τις σκέψεις ή τα συναισθήματά τους. Οι στενές φίλες μου θα σου πουν ότι είμαι μια αιωνίως ονειροπόλα και ρομαντική, μια ελεύθερη ψυχή, λίγο drama queen, με μια καρδιά αγκινάρα (αυτό το λέει η μητέρα μου), ενθουσιασμένη με τη ζωή, σε πολλές φάσεις γίνομαι αλλοπρόσαλλη και παθιάζομαι με ό,τι και όποιον αγαπώ. «Go figure it out», που λένε και οι φίλοι Άγγλοι. Τρέχα γύρευε, ελληνιστί.

Ωστόσο, θα ήθελα να μιλήσω περισσότερο για την προσπάθεια που κάνω, για το γεγονός ότι επέστρεψα πίσω στην Αθήνα από το Λονδίνο, σε μια εποχή που η χώρα μας αιμορραγεί οικονομικά, συμβαίνουν ραγδαίως αλλαγές σε κοινωνικό επίπεδο, και ο τομέας της υγείας και της πρόνοιας βρίσκεται έτη φωτός πίσω σε σχέση με τα στάνταρ του εξωτερικού. Παρόλα αυτά θεωρώ ότι έχουμε τις δυνατότητες να το αλλάξουμε αυτό με υπομονή και πείσμα, και να αναπτύξουμε σημαντικούς τομείς όπως αυτός της υγείας. Ιδίως οι νέοι άνθρωποι της Ελλάδας. Έχουμε ακόμα κέφι, ενέργεια και ελπίδα. Παρατήρησα ότι παρόλο που βιώνουμε την οικονομική κρίση, ανεργία, περικοπές και πολλά ακόμα δεινά, η χώρα μας συνεχίζει να ανθίζει πνευματικά και πολιτισμικά. Σαν αυτή η οικονομικο-πολιτικο-κοινωνική κρίση να έχει χαρίσει έμπνευση στους ανθρώπους, να έχει ξυπνήσει ένα κοιμισμένο θηρίο μέσα τους. Πιστεύω πραγματικά ότι μέσα από την κρίση θα υπάρξει μια αναγέννηση σε πολλά πεδία.

Έτσι λοιπόν, γύρισα όταν όλοι φεύγουν ή παραμένουν στο εξωτερικό γιατί μας συμπονώ και, κυριότερα, επειδή η δουλειά που έχω επιλέξει να κάνω σχετίζεται με τους ανθρώπους και την παροχή στήριξης και βοήθειας. Και θέλω να βοηθήσω τους δικούς μας ανθρώπους και να προσπαθήσω για ένα μέλλον εδώ και όχι σε ένα ξένο τόπο, σε μια μουντή χωρίς ζεστασιά, θάλασσα και τζατζίκι πραγματικότητα. Οι Άγγλοι έχουν ολόκληρη Ελισάβετ. They’re doing just fine!

Ψυχολογία. Δύσκολη υπόθεση. Πώς ξεκίνησε? Από την ανάγκη μου να μάθω να με καταλαβαίνω καλύτερα. Να καταλάβω αρχικά τη δική μου ‘‘άβυσσο’’ και έπειτα των άλλων (κάτι το οποίο είναι αδύνατον, αλλά αφήστε με να προσπαθώ). Είχα πάντοτε μια δίψα να διερευνήσω νοήματα πίσω από ανθρώπινες συμπεριφορές, πώς ορίζονται συναισθήματα όπως η αγάπη ή ο πόνος, να κατανοήσω τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να είναι καλά. Έπειτα από σχεδόν οχτώ χρόνια με σπουδές και εργασία πάνω στην Ψυχολογία, έχω πάρει κάποιες απαντήσεις, όμως έχουν γεννηθεί πολλά, πάρα πολλά ακόμη νέα ερωτήματα. Σε ένα συμπέρασμα έχω καταλήξει. Έχουμε την πιο ανεξέλεγκτη και πολύπλοκη φύση (Κύριοι, ο άνθρωπος είναι μυστήριο τρένο). Οι θεωρίες και οι έρευνες θα σε βοηθήσουν να μάθεις πώς λειτουργούν οι άνθρωποι κάτω από συγκεγκριμένες συνθήκες ή θα εστιάσουν σε μια-δυο μεταβλητές που θα προβλέψουν και θα καταλήξουν σε αποτελέσματα, όμως δεν θα μπορέσουν να προβλέψουν εξ’ ολοκλήρου τη ροή των πράξεων του ανθρώπου. Πάνω που λες «κατάλαβα γιατί αισθάνεται έτσι» ή «αυτή η συμπεριφορά προέρχεται από το τάδε γεγονός», ο άνθρωπος θα κάνει κάτι παράδοξο, καινούργιο, και ρουά ματ. Οπότε εγώ προτιμώ στη δουλειά μου με τους ανθρώπους να μην πηγαίνω με ατζέντα ή συγκεκριμένη συνταγή. Βασίζομαι στη θεωρία φυσικά, τις τεχνικές που λειτουργούν, που είναι ορθές και επιστημονικά ελεγμένες ότι βελτιώνουν τη θεραπευτική σχέση. Όμως, ταυτόχρονα αφήνω χώρο στην έκπληξη και την ανατροπή, είμαι δημιουργική και βλέπω την κάθε μία συνάντηση μαζί τους σαν μια βόλτα σε ένα αγνωστο μέρος.

Χορός. Όμορφη υπόθεση. Εάν η Ψυχολογία για μένα είναι ο σύζυγος, ο Χορός θα είναι ο αιώνιος εραστής. Χορεύω από όταν ήμουν νιάνιαρο, με τουτού και φιλέ γύρω από τον κότσο με έτρεχε η μαμά μου για μάθημα μπαλέτου στην συνοικιακή σχολή χορού της γειτονιάς και από τότε δεν σταμάτησα ποτέ. Για να είμαι ειλικρινής, το μπαλέτο το σταμάτησα στην εφηβεία γιατί μου αρέσει το φαγητό και δεν θα άντεχα να τρώω σοκολάτα με τη μεζούρα, όμως τον χορό ήξερα ότι δε θα τον σταματούσα ποτέ. Τον χορό ως τέχνη, έκφραση, απελευθέρωση, πάθος. Ποτέ ποτέ!!

Επειδή αγαπώ την ψυχολογία, να ακούω, να κατανοώ και να βοηθώ τους ανθρώπους και αγαπώ και το χορό, την επαφή με το πάτωμα, την ενέργεια στο σώμα, τη μουσική, έπρεπε να βρω τρόπο να τα συνδυάσω. Και έτσι το Δεκέμβρη του ’16, γεννήθηκε το In Your Shoes, που συνδυάζει και τις δύο μου αυτές αγάπες και είναι για όποιον θέλει να επικοινωνήσει, κινηθεί, εκφραστεί, εκτονώσει άγχος, δημιουργήσει εικόνες με το σώμα του ανάλογα με το πώς νιώθει, συσχετιστεί με τους άλλους μέσω του σώματος και της μη λεκτικής επικοινωνίας, και πολλά ακόμη. Το «In Your Shoes» ξεκίνησε με τη μορφή βιωματικών σεμιναρίων στο Λονδίνο και είναι ακόμα σε αρχικό στάδιο όμως με υπομονή, τη συνεχή στήριξη φίλων και μεράκι θα το εντάξουμε σε ένα χώρο, στον οποίο ο κάθε επισκέπτης θα είναι ελεύθερος να εκφραστεί όπως επιθυμεί.

Για την ώρα θα ήθελα να σας προσκαλέσω να το δοκιμάσετε καθώς οργανώσαμε τα πρώτα εισαγωγικά σεμινάρια εδώ στην Αθήνα (24/5, 31/5, 7/6 και 14/6). Οπότε, εάν είστε περίεργοι για το τι προσφέρει το «In Your Shoes» και θέλετε να γνωριστούμε από κοντά, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο fb και δείτε την ανάρτηση του event για περισσότερες πληροφορίες καθώς και το κανάλι μας στο youtube, ώστε να παρακολουθήσετε αποσπάσματα από προηγούμενα σεμινάρια.

Αχ και τώρα αυτές οι ωραίες ερωτησούλες της Σάμμερ:

-Τρεις λέξεις για τον έρωτα.

  • Ταξίδι
  • Πόθος
  • Σύγκρουση

-Τρία σχέδια που δεν έχεις βάλει ακόμη σε εφαρμογή μα θα μπουν σύντομα.

  • Να δημιουργήσω τη δική μου χοροθεατρική ομάδα με ανθρώπους που αντιμετωπίζουν ψυχικές ή/και κινητικές δυσκολίες και να ανεβάσουμε μια παράσταση όπου όλοι θα ξετυλίγουν τα ταλέντα τους!
  • Να ταξιδεψω για τουλάχιστον τρεις με έξι μήνες για εθελοντισμό. Έχω κοιτάξει ήδη προορισμούς σε χώρες της Ασίας και της Αφρικής και έχω κάνει λίστα με οργανισμούς που διοργανώνουν τέτοιου είδους ταξιδια.
  • Να γράψω ένα βιβλίο για τους ανθρώπους που γνώρισα και δούλεψα. Μου έμαθαν τόσο πολύτιμα πράγματα και θέλω να τους θυμάμαι.

-Τρία «πράγματα» που θα ήθελες να έχει πάντα μέσα η κάθε μέρα σου.

  • Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση
  • Ένα χορό
  • Μια ζεστή αγκαλιά

Επιπλέον στοιχείο.

Επιπλέον στοιχείο ε; Χμμ, ένα που ίσως δεν το ξέρουν πολλοί είναι ότι γράφω από πολύ μικρή. Μουτζούρες και στιχάκια και ρομαντικές κοριτσίστικες στροφές θα βρεις πολλές εάν κάνεις μια αναζήτηση στο εφηβικό μου δωμάτιο. Στην ποίηση και τη γραφή έβρισκα πάντα μια διέξοδο, μια παρηγοριά, μια ησυχία και τη μοναχικότητα που αποζητούσα και ακόμη αποζητώ κατά καιρούς.

Αυτά, λοιπόν, για μένα. Σάμμερ μου σε ευχαριστώ πολύ! Παιδιά, εύχομαι να έχουμε ένα γλυκό και ζεστό καλοκαίρι με αλμυρά χάδια και έναν ουρανό γεμάτο άστρα…

Love and Dream on!