Ικαρία

Ικαρία. Βορειανατολικό Αιγαίο. Το νησί της μακροζωίας. Το νησί των πανηγυριών. Ικαρία. Πράσινη και γκρεμώδης, σε καλεί για περιπέτεια. Γεμάτη οικότοπους και μαγευτικά τοπία έχει μονοπάτια για πεζοπορία. Έχει παραδοσιακά χωριά. Έχει συγκινητική μουσική. Έχει αγωνιστική ιστορία. Έχει μεγάλες αποστάσεις και παγωμένα πεντακάθαρα νερά. Οι πιο οικονομικές διακοπές που έχουμε κάνει! Υπέροχο φαγητό, δροσιά, νεολαία. Ένα νησί με δράση. Ένα νησί ερωτικό. Ένα νησί πανηγύρι ολόκληρο. Αυτή είναι η Ικαρία.

Πότε θα πας

Μείζον ερώτημα. Εμείς τα φέραμε από δω, τα φέραμε από κει, τελικά πήγαμε τέλη Ιούλη. Επιβεβαιώσαμε ότι γίνονταν πανηγύρια εκείνες τις μέρες (τις περισσότερες γίνονται, μην ανησυχείς), βρήκαμε εισιτήρια, ψάξαμε δωμάτια και κλείσαμε. Ήταν πολύ ωραία, άνετα και χαλαρά. Φοβόμασταν ότι τον Αύγουστο δε θα μπορούσαμε να ξεμυτίσουμε και ότι θα γινόταν πανικός. Οι περισσότεροι, βλέπεις, πάνε στην Ικαρία τον Αύγουστο. Αν διαλέξεις να πας τότε, θα έχει παραπάνω κόσμο (και πανηγύρια, να μην ξεχνιόμαστε) και εμείς, δε στο κρύβω, σκεφτόμαστε την επόμενη φορά να το δοκιμάσουμε. Για Σεπτέμβριο δεν έχω ακούσει σχόλια, οπότε δεν μπορούμε να σου πούμε κάτι πέραν του ότι λατρεύουμε τις διακοπές τον Σεπτέμβρη.
Εν κατακλείδι, θα σου έλεγα να πας όποτε σας εξυπηρετήσει από άποψη αδειών / σχεδίων, γιατί όποτε και να πας, ωραία θα είναι.

Πού θα μείνεις

Αν είσαι παιδί της φύσης, μπορείς να στήσεις τη σκηνούλα σου. Στο Να. Ελεύθερο. Με καταρράκτες, δίπλα την παραλία, μερικά φιλόξενα ταβερνάκια και την πιο μαγνητίζουσα (δική μου λέξη) δύση του νησιού. Είναι περιοχή προστατευόμενη από το Natura, μας είπαν, οπότε θα πρέπει να είστε διπλά προσεκτικοί και νοικοκύρηδες. Μαζεύει πολύ κόσμο, ιδιώς ηλικίες γύρω στα είκοσι, έχε σκιά και βλάστηση και είναι δροσερά.
Εναλλακτικά, νομίζω λειτουργεί ένα μικρό οργανωμένο camping στην αμμουδερή παραλία δυτικά της Μεσακτής. Εκεί θα βρεις και χελωνίτσες του γλυκού νερού σε μια μικρή ρηχή λίμνη οι οποίες έρχονται ανοιγοκλείνοντας το στόμα για να τις ταΐσεις. Έχει και ένα μπαράκι και μια καντίνα για να χορτάσεις, δίχτυ για να παίζεις beach volley και είναι δίπλα στο δρόμο, πολύ κεντρικά.

Αν πάλι θες ξενοδοχείο, οι επιλογές λιγοστεύουν. Είναι μερικά διάσπαρτα και συγκριτικά με τις τιμές της Ικαρίας ακριβά.

Ikaria Nas
Η θέα από το πρώτο μας δωμάτιο – Νας

Εμείς ακολουθήσαμε τη λύση των δωματίων. Ξέρεις, ρούμς του λετ. Στην αρχή μείναμε στο Να, ύστερα στον Αρμενιστή. Η δεύτερη επιλογή μας εξυπηρέτησε πολύ, γιατί οι δρόμοι είναι δύσβατοι, γκρεμοί από δω, χωματόδρομοι από κει. Ο Αρμενιστής βρίσκεται στη βορειοδυτική πλευρά του νησιού και είναι κοντά στο Χριστό Ραχών, που σίγουρα θα επισκεφτείς κάποιο ή κάποια βράδια και στη μέση των διαδρομών για διάφορα πανηγύρια. Εμείς στην προσπάθειά μας να αλλάξουμε τοποθεσία, βρήκαμε αυθημερών ένα σπιτάκι με τέλεια αυλή, που κρεμόταν λες πάνω από τη θάλασσα, και μια ταράτσα που ανέβαινες και δεν ήθελες να κατέβεις (κατεβήκαμε εν τέλει για να δούμε το υπόλοιπο νησί).

Άλλοι μένουν στον Εύδηλο, άλλοι πάλι στον Άγιο Κήρυκο.

Χριστός Ραχών

Εκεί, λένε, είναι το χωριό φάντασμα, που κοιμάται τη μέρα και ξυπνάει τη νύχτα. Όπως και οι περισσότεροι στην Ικαρία. Εμείς μέρα δεν πήγαμε, οπότε δεν ξέρουμε να σου πούμε τι κάνει το πρωί. Το βράδυ, όμως, το επισκεφθήκαμε. Μια μεγάλη πλατεία με δέντρα και από κάτω τραπεζάκια. Γύρω από τα τραπεζάκια θα δεις από μαθουσάλες με τις αγαπημένες τους, μέχρι άγρια νιάτα να πίνουν κοντά στα μεσάνυχτα το καφεδάκι τους για να ξυπνήσουν και να αδράξουν τη νύχτα τους, ή το ουζάκι τους για να έρθουν σε κέφι, πριν ίσως την μεγαλύτερη έξοδο. Αν δεν έχει πανηγύρι ή δε θες να πας σε πανηγύρι -καλέ, γιατί να μη θες να πας σε πανηγύρι;- ο Χριστός είναι η νούμερο ένα επιλογή σου.

Πού θα φας – Πού θα πιεις στον Χριστό

Αν σ’ αρέσουν τα «αλα κρεμ», τα πιάτα με ιταλικές καταβολές, οι πιο μοντέρνες σαλατούλες και θες εναλλακτική από ταβερνάκι, να επισκεφτείς το CusinΑ, εστιατόριο με φαντασία, καταπληκτικές γεύσεις και καλές τιμές.

Να φας γλυκάκι στον Γυναικείο Συνεταιρισμό από παραδοσιακό γαλακτομπούρεκο μέχρι λαχταριστό μπανόφι και να πάρεις μαρμελάδες (ξετρελάθηκα με την μαρμελάδα σύκο!), γλυκό του κουταλιού, μέλι ή υφαντά για τους αγαπημένους σου.

Για κρασάκι και χαλαρό ποτό, μεζεδάκια και ποικιλίες έχει αμέτρητα μαγαζάκια και εσύ θα διαλέξεις τι ταιριάζει στη διάθεσή σου.

Μην ξεχάσεις να περάσεις από το Δεντρόσπιτο για cocktail και να κάτσεις σε κάποια από τις κούνιες του. Φυστικιές και άλλα δέντρα τυλίγουν την αυλή ενός παλιού αρχοντικού και η ατμόσφαιρα ίσως σου θυμίσει κάποια από τα αθηναϊκά σου βράδια.

Αν πάλι θες κρέπα ή μπεργκεράκι, να πας στο Asterix. Μας είπαν να έχουμε υπομονή, αλλά ότι αξίζει η κάθε σου μπουκιά. Δεν μας έφτασαν οι μέρες για να το δοκιμάσουμε, μα επιφυλασσόμεθα για την επόμενη εξόρμηση (Ικαρία 2017!).

Για τις πρώτες πρωινές ώρες, σε περιμένει η Σκνίπα. Μπιλιάρδο, μουσικές, αυλή, χορός και πάλι χορός, ταράτσα με μαξιλάρες, πέτρινα πεζούλια και ψάθινες καρέκλες για να ξαποστάσεις, φωτιστικά που χορεύουν κι αυτά. Γιόρτασε φέτος τα 30 της χρόνια. Πρέπει να περάσεις. Από εκεί θα δεις και την ανατολή πριν φύγεις, επιβάλλεται.

Φαγητό εκτός Χριστού

Η πασίγνωστη Πόπη φημίζεται για το φαγητό κάτω από τα αμπέλια και τα αναρριχητικά φυτά. Απλώς εκεί, την μοναδική φορά που βιαζόμασταν, για να προλάβουμε το πλοίο της επιστροφής, πράγματι καθυστέρησε να σερβιριστεί το φαγητό και ο μύθος της Ικαρίας επιτέλους επιβεβαιώθηκε.

Στο Να, στη Θέα θα φας πολύ πολύ ωραία, δίπλα στη θάλασσα, η Θέα η Αμερικανίδα ιδιοκτήτρια είναι πολύ ευγενική και βάζει και μουσική που θα σε ταξιδέψει. Εκεί θα βγάλεις τις καλύτερες φωτογραφίες από τη Δύση, θα ρομαντζάρεις, μα με προσοχή γιατί μπορεί να συχνάζουν εκεί και σφήγκες!

Ikaria
Ηλιοβασίλεμα από το Να

Στον Αρμενιστή μας είπαν για γκουρμέ επιλογές το Mary Mary (μας παρακίνησαν δε να δοκιμάσουμε μπέργκερ τόνου), δεν προλάβαμε όμως! Τιμήσαμε το τίμιο Δελφίνι με τους εξαιρετικά ευγενείς και φιλόξενους ιδιοκτήτες, που φρόντισαν το φρεσκοτσιμπημένο από την παραλία χέρι μου και έβγαλαν το κεντρί της σφήγκας που έκανε το χέρι μου να γίνει τριπλάσιο τις επόμενες ημέρες. Όπως θα κατάλαβες, έχει σφήγκες στην Ικαρία. Έχε μαζί σου αντισταμινικά και στικ κατάλληλα.

Πού θα κολυμπήσεις

Αυτό είναι μεγάλο κεφάλαιο. Η Ικαρία γεμίζει σέρφερς (Γεια σας αγόρια!) κι αυτό γιατί φημίζεται για τα μεγάλα της κύματα. Δεν είναι μύθος. Είναι πραγματικότητα. Θα σου έλεγα βάσει του ανέμου να συμβουλεύεσαι τους ντόπιους για να σε παραπέμψουν σε κάποια απάνεμη σύμφωνα με την ημέρα παραλία. Οι επιλογές είναι πολλές, δες και εδώ! Εμείς χαρήκαμε το μπάνιο μας στον Αρμενιστή κάτω από το ταβερνάκι Δελφίνι που ήταν δροσερά, βαθειά και πεντακάθαρα. Πήγαμε στο χρυσαφένιο Λιβάδι και στη Μεσακτή, καμαρώσαμε τα παιδιά που πάλευαν με τα κύματα και αφού κινδυνεύσαμε να χάσουμε κι εμείς τα μαγιώ μας από το ρεύμα προτιμήσαμε το τρίπτυχο βιβλίο, φρουτοσαλάτα και μοχίτο από το μπιτσόμπαρο. Στο Να μας είπαν μπαίνεις κρατώντας σχοινί μα αξίζει να κατέβεις για την υπέροχη φύση, το φαράγγι και το πράσινο που συναντά τη θάλασσα. Όσο για την πιο φημισμένη παραλία του νησιού, τις Σεϋχέλλες υπόσχομαι να ακολουθήσει ξεχωριστό φωτογραφικό αφιέρωμα!

Messakti Ikaria Surf
Μεσακτή

Για τα πανηγύρια τα ικαριώτικα το σχετικό αφιέρωμα θα το χορέψεις, εμμ θα το δεις εδώ!

Η Ικαρία, λοιπόν, έχει πολλά για να σε θέλξει! Νησί της παρέας, νησί της ανακάλυψης. Θα σε ξεκουράσει, θα σε ανανεώσει, θα σε διασκεδάσει! Ιδανικός προορισμός για σένα που θες να χαρείς το πράσινο, την άγρια ομορφιά και παραδοσιακές μελωδίες.

Εσύ, έχεις πάει στην Ικαρία; Αν ναι, τι εντυπώσεις αποκόμισες; Μήπως σκέφτεσαι να πας φέτος;

2 thoughts on “Ικαρία

Let me hear your voice! Η γνώμη σου Εδώ έχει αξία!